Blog: Hvorfor forskningsbaseret undervisning?

Hvis kandidaterne ikke alle skal være universitetsforskere, hvorfor skal de så opføre sig som forskere under deres studie? RUSK’s filosofi-blogger forsvarer i dette indlæg den forskningsbaserede undervisning.

RUC i verden, verden på RUC

Juni 2016 byder ikke kun på festivalstemning, sol og mundtlige eksaminer. Den 22. – 24. juni bliver der afholdt en konference for kritiske universiteter på RUC. RUSK’s filosofiblogger Kasper Risbjerg Eskildsen benytter i den anledning sin blog til at fortælle hvordan du kan bidrage.

Blog: Hvad siger naturen mig?

Der er ikke meget selvudvikling i at udvikle et nyt vaskepulver, men studiet af naturen forudsætter alligevel, at man ved noget om mennesker og samfund, påpeger filosof Kasper Risbjerg Eskildsen.

Blog: Hvad skal vi med fortiden?

Kan man overhovedet lære noget af fortiden? Er moderniteten virkelig “strandet i nutiden”, som historikeren Peter Fritzsch har udtalt? Dette er nogle af de spørgsmål lektor i Filosofi og Videnskabsteori Kasper Risbjerg Eskildsen tager op i sit seneste blogindlæg.

Blog: Hvad er problemet?

Hvad er et problem i kritisk uddannelse og forskning? Kasper Risbjerg Eskildsen, ph.d. i filosofi og lektor, giver her et bud.

Blog: Hvad lærer man af en lærebog?

Lærebøger i kritisk tænkning er stjerneeksempler på paradokset ved at undervise andre i at tænke kritisk og selvstændigt, fortæller videnskabshistoriker Kasper Risbjerg Eskildsen.