Blog: Hvad laver I bag skærmene?! (3)

Okay, så det er ikke nødvendigvis befordrende for din akademiske uddannelse at gå på Facebook, når du sidder til forelæsning. Det er forstået. Men det betyder IKKE, at vi skal afskrive computeren og smarttelefonen som akademiske værktøjer. De har kæmpestort potentiale.

Blog: Hvad laver I bag skærmene?! (2)

IT er en del af studiestressen. Og IT vender bogstaveligt talt de universitetsstuderende væk fra deres undervisere og mod deres skærme. I dette andet afsnit af sit indlæg om nye læringsstile, ser Alfred Birkegaard Hansted nærmere på computeren og smarttelefonens potentielt skadelige indflydelse.

Blog: Hvad laver i bag skærmene!? (1)

Hvis i vil lære noget, så er det ikke nok at gemme jer bag skærmene. I denne blog stiller jeg spørgsmålet; har vi behov for en ny læringskultur? Dette er første af i alt tre afstnit.

Blog: Internettets DNA

Internettet bygger op. Og internettet bryder ned. Internettet er teknologi. Men opfører sig nærmest biologisk. RUSK’s blogger kigger (endnu) nærmere på internettet og taler med en af dets pionerer, Howard Rheingold. 

Vores kamp (for internettet)

Internettet gennemsyrer i dag vores liv. Men hvem ejer det, og hvem formulerer dets retningslinjer? Måske er det vigtigste, hvordan vi bruger det.

Blog: Skal vi være bekymrede?

På kanten af en ny læringskultur part II handler om de digitale redskabers bagside. Smartphones er en lynhurtig kilde til information  –  men også til ubrugelig information. Bekymringen er ikke ny.