Kantinen på UCSJ bløder gafler og tallerkener til RUC

Share

Selvom UCSJ’s kantine nyder godt af stadig flere gæster fra fra RUC, mærker de også en ubehagelig konsekvens. RUC’eren tager nemlig i stor stil UCSJ-service med sig ‘hjem’.

 

UCSJ680-3

Der er travlt i kantinen på CSJ. Det kan de takke den stigende popularitet blandt RUC-studerende og ansatte for. De stjæler dog service ud af huset i højt tempo. Foto: Rasmus Thirup Beck

”I august sidste år bestilte vi 400 nye, til at supplere de 800 gafler som vi allerede havde. I februar måtte vi så bestille yderlige 200, og det sker stadig i dag, at vi løber tør for gafler”.

Ordene er Lone Nørgaards. Hun er kantineleder hos University College Sjælland (UCSJ)  –  og problemet ligger hos naboen. Det er hun sikker på.

Det er nemlig det stadigt stigende antal af RUC-studerende og ansatte, der benytter sig af UCSJ’s kantine, som har resulteret i det store svind af service  –  både bestik og tallerkner. Lone Nørgaard gør hvad hun kan for at få det manglende service tilbage, også selvom det kræver, at hun selv må skride til handling:

”Der er selvfølgelig nogle, som er søde og kommer tilbage med det. Men sidste gang måtte vi selv hente porcelæn fra bygning 30, og her kunne vi fylde to store biler op”.

Læs også: Kantinekrigen raser

Bygning 30 ligger tættest på UCSJ, og derfor kommer der mange besøgende herfra. I samarbejde med en af sekretærerne fra bygning 30 gør kantinelederem, hvad hun kan for at gøre opmærksom på problemet.

  Vi gør ingenting for, at folk skal komme herop og spise, og alligevel kommer de valfartende.

F.eks. er der blevet udsendt en mail med en kærlig opfordring til de ansatte i bygning 30. Her bliver det tydeligt, at det ikke kun er et par tallerkener hist og her.

”UCSJ savner meget deres tallerkner, og vil sætte stor pris på, at vi bærer de store bunker, der står rundt om køkkenerne/hylden på PAES tilbage til kantinen. Så husk at tage en bunke tallerkner med i den kommende periode, indtil det meget store lager er minimeret.”

Lone Nørgaard understreger, at hun sørger for at have en god dialog med bygning 30, og at det er tydeligt at se, at der kommer flere og flere ”nye” i kantinen.

Valfartende RUC’ere skaber kø

De mange RUC-ere, som flokkes til UCSJ, skaber ikke kun problemer for kantinens personale. De studerende mærker tydeligt, hvordan kantinen er blevet mere populær:

”Jeg har godt undret mig over, hvorfor køen til kantinen er blevet længere. Det er helt vildt irriterende, jeg kan jo nærmest ikke nå at få frokost” siger Christina Schmidt, som læser til socialrådgiver på UCSJ. Kantinens leder har svært ved at forklare den stigende popularitet.

”Vi gør ingenting for, at folk skal komme herop og spise, og alligevel kommer de valfartende. Vi er selvfølgelig glade for, at folk kommer og spiser”, siger hun  –  og tilføjer: ”Men det er vigtigt, at de husker at levere tingene tilbage.”

Det største problem er nemlig ikke alt det service, som ender i bygning 30, men alt det, som ikke ender i bygning 30. Lone Nørgaard ved nemlig ikke, hvor hun så skal lede.

”RUC’erne er søde til at tage take-away bokse, men hvis vores bestik bliver ved med at forsvinde, så må vi jo finde en løsning.”

Da betalingen i UCSJ’s kantine forgår via en touch screen, ser hun bl.a. at løsningen kunne være en gammeldags kassedame. Således ville det lettere kunne kontrolleres, hvor meget service som forlader bygningen.

Sådan ser UCSJ ud  -  hvis du skulle have glemt for de mange nye tallerkener og gafler i dit RUC-køkken kommer fra. Foto: Rasmus Thirup Beck

Sådan ser UCSJ ud – hvis du skulle have glemt, hvor de mange nye tallerkener og gafler i dit RUC-køkken kommer fra. Foto: Rasmus Thirup Beck

Speak Your Mind

*