Comments

  1. 7 år på Roskilde Universitet har gjort mig unikt kvalificeret til at sige, at det her er et kedeligt og identitetsløst logo samt grafisk løsning. Jeg stiller samtidig spørgsmålstegn ved at en virksomhed i så voldsom krise, med totalt ansættelsesstop og tydeligt pres både centralt og på institutterne, mener det her på nogen måde er en forsvarlig investering.

  2. Mads Fugl Bjerregaard says:

    Jeg er overbevist om at en konkurence blandt de studerende på informatik og kommunikation havde givet et bedre resultat end et ZDF-prøvebillede fra 1989…. Og så havde det været gratis.

  3. Bliver helt sørgmodig når jeg ser det (eller de) nye logo(er?).
    Det er da fuldstændig intetsigende og kedeligt. Korallen havde en historie om kun at kunne leve i bevægelse. og det var da simpelthen så genialt at når der var fest på RUC, så blev den lige drejet en halv omgang og transformerede sig til en fest-elg !

    Sikke en ærgerligt investering! Håber korallen vender tilbage!!

  4. jan krag jacobsen says:

    Jeg har altid haft vanskeligt ved at kapere symbolikken i RUC’s korallogo. Koralrevet er smukt at skue, men der foregår en nådesløs kamp om lys og rum. Det gælder om at udrydde naboerne eller vokse hen over dem. Det foregår med alle midler, en raffineret kemisk krigsførelse er et af dem. Survival of the most ruthless. Logoet giver måske et dækkende billede af visse ubehagelige forhold på RUC, men det ville passe bedre på at superliberalt politisk parti. Beskeden til dykkere på koralrev er: Lad være med at røre ved noget, der kan være stærke giftstoffer i skønheden. På den måde kan det gamle logo måske udsende et signal til politikere, der vil pille ved institutionen. Men det er nok for subtilt.
    Lad os få et logo, der kan signalere fred og samarbejde.

  5. Alexander Bardenfloht says:

    “Forsøger at slippe af med RUC’s 70ér støvede image”. Og i stedet får man det til at ligne en vuggestue institution? The irony. De skulle være gået efter corporate. Modvægt. Og kaldt til Roskilde Universitet. Change.

Speak Your Mind

*